چادر ، چرا چطور و چگونه
نوشته شده توسط : محسن

چادر ، چرا چطور و چگونه

منظور از اینکه بانوان خودشان را به جلباب بپوشانند این است که یک لباس سرتاسری باشند و اینکه خداوند در قرآن می فرماید برای اینکه از جسارت ها و نگاه های سنگین آزار نکشند و هدف اصلی این است که زن به انسانیت شناخته شود نه اینکه به جنسیتش شناخته شود. زنان به خاطر زیبایی های بیشتری نسبت به مردان دارند مورد توجه بیشتری هستند. اگر زنان حجاب داشته باشند دیگر به خاطر جذابیت های جنسیتی شناخته نمی شود و برخورد نمی شود بلکه از روی انسانیت وی است که با او برخورد می شود.

بی حجابی بازیگران


اینکه چادر دست و پاگیر است چه کنیم؟

اینکه در اسلام می گوییم زن باید حجاب داشته باشد به این خاطر است که می خواهیم زن در جامعه حضور داشته باشد وگرنه اگر در خانه باشد که حجاب زیادی نیاز نیست. این حجاب مربوط به شوهر و پدر آن زن نیست بلکه حجاب زن یک حق الهی است یعنی وقتی می خواهیم یک دزدی را در جامعه بیان بکنیم می گوییم دزدی یعنی از خانه کسی بالا رفتن؛ اما دزدی نگاه هم داریم یعنی نگاه مرد نامحرم یا زن نامحرم را بخواهید بدزدید.

وقتی یک زن با حجاب خوب وارد جامعه نمی شود یعنی نگاه مردان را به سمت خودش می کشد.

هیچ زمان و هیچ مکان، بی حجابی و برهنگی را در تمدن خودمان نداشتیم و اصلا به هویت اسلامی و ایرانی ما برنمی گردد. حجاب یک مسئله عقلانی است. این طور نیست که بگوییم من اکنون مسلمان هستم و به همین خاطر است که حجاب دارم گرچه می شود از این راه هم آن را اثبات کرد.

اینکه بحث اسلام را می کشیم وسط به این خاطر است که خداوند که خالق ماست بهتر می تواند به ما کمک کند و ما را راهنمایی نماید.

برخی می گویند که در غرب، برهنگی هست ولی انگار برهنگی در آنجا عادی شده است؛ اگر واقعا بخواهیم یک بحث عقلایی بکنیم این است که شاید بحث نگاه و چشم چرانی هایشان حل شده باشد ولی نمی شود که غریزه شان را نابود کرد! آنجا گاهی می شود که زن و شوهر در آن کشورهای در عشق و علاقه نیستند بلکه صرفا در کنار هم هستند و زندگی می کنند ولی عشقی در کار نیست چون نگاهشان به زنان مختلفی می رود.
منبع : چادر ، چرا چطور و چگونه؟ | حجاب برتر

بی حجابی





:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 آذر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: